Blog

De beste afbeeldingen voor Facebook advertenties | Deel 2

Vorige keer dat ik schreef over de beste afbeeldingen voor Facebook advertenties deelde ik al vijf aandachtspunten bij het kiezen van de juiste afbeeldingen. In deze blogpost wil ik dieper ingaan op hoe die ideale foto’s of afbeeldingen er dan uit zien. Wat staat er op een foto die goed gaat scoren in een Facebook advertentie?

Gebruik opvallende kleuren

Facebook zelf heeft een duidelijke huisstijl met herkenbare kleuren, wit en donkerblauw. Wanneer de kleuren in jouw foto hier op lijken, blend jouw foto in met de rest van de timeline, en scrollen mensen snel jouw advertentie voorbij. Door te kiezen voor een foto met opvallende kleuren valt jouw advertentie wel op.

Heb je alleen foto’s in de kleuren van Facebook-zelf? Gebruik dan een contrasterende rand om de afbeelding heen, in een complementaire kleur. Voor donkerblauw is dat geel of oranje.

Toon je bedrijfslogo of jezelf in beeld

Wanneer je Facebook advertenties in wil zetten om aan je naamsbekendheid te werken, is het heel nuttig om het logo van je bedrijf in de foto te verwerken. Ben jij als ondernemer zelf het gezicht van jouw bedrijf, overweeg dan om een foto van jezelf te gebruiken voor je Facebook advertentie. Zo gaan mensen jouw bedrijf of jou als persoon herkennen.

Β» Heb je geen goede foto’s van jezelf? Overweeg dan om een Personal Branding Shoot te boeken. Klik hier voor meer informatie en tarieven.

Maak direct duidelijk wat jouw aanbod is

Adverteer je omdat je een korting of gratis aanbod (bijvoorbeeld een gratis e-book, of gratis thuisbezorging voor een product) onder de aandacht wil brengen? Maak dit dan direct duidelijk in heel beeld. Gewoon door de tekst “Gratis” of “25% korting” in de foto te plaatsen. Het liefst natuurlijk in een opvallende kleur, in een lettertype dat goed leesbaar is, en past binnen jouw huisstijl. Nederlanders zijn erg gevoelig voor woorden zoals “korting” of “gratis”, en daar kan je slim gebruik van maken. Let er wel op dat je niet te veel tekst gebruikt in je afbeeldingen!

Laat een persoon zien i.p.v. alleen een product

Als mensen vinden we het prettig om naar andere mensen te kijken. En dan het liefst naar blije mensen. Foto’s van een blije vrouw, die direct in de camera kijkt, presteren het beste in Facebook advertenties. Sorry heren!

Als dienstverlener kan je een foto van jezelf gebruiken, of van een klant die helemaal blij is nadat jij haar goed geholpen hebt. Ben je geen dienstverlener? Laat dan zien hoe een blije vrouw jouw product gebruikt of presenteert.

Past het niet bij jouw product om een persoon in beeld te brengen. Bijvoorbeeld omdat je speciale borduurnaalden verkoopt, die in verhouding met de persoon op de foto veel te klein zijn om duidelijk in beeld te komen. Kies er dan voor om wel iets menselijks in beeld te brengen. Laat een model deze borduurnaald vasthouden, of fotografeer een close up van deze borduurnaald in actie. Door iets menselijks, in dit geval de handen van het model, in beeld te brengen, win je vertrouwen van de kijker.

Breng dieren of kinderen in beeld

Dieren en kinderen zijn enorm populair op Facebook. Niet heel gek, want het is en blijft natuurlijk een platform waarop veel mensen contact houden met familieleden. Daardoor is het heel normaal om kinderfoto’s of schattige foto’s van de hond van je tante tegen te komen op je tijdlijn.

Deze beelden, met hoge schattigheidsfactor, worden het meest gedeeld op Facebook. En daar kan je slim gebruik van maken!

Let er wel op dat je beelden kiest die passen bij de missie en uitstraling van jouw bedrijf. Het plaatselijke kinderdagverblijf kan goed adverteren met foto’s van schattige kinderen, maar voor een botoxkliniek is dit een stuk minder geschikt.

Durf op te vallen met humor of opvallende foto’s

Grappige foto’s of foto’s waar iets ongewoons op gebeurt presteren ook heel goed op Facebook. Probeer met je afbeelding een reactie van de kijker uit te lokken, bijvoorbeeld omdat de post zo grappig, slim of opvallend is, dat de kijker iemand zal taggen onder de foto. Die aanstoot-momentjese zijn super waardevol, zeker op een platform zoals Facebook, waar content makkelijk gedeeld kan worden.

Ik hoop dat deze blogpost je een hoop inspiratie heeft gegeven voor het type beeldcontent wat je kunt delen via Facebook advertenties!

Vind je het fijn om een keer samen te sparren over jouw Facebook advertenties, online marketing, of de fotografie voor jouw bedrijf? Neem dan contact met me op.

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Over mij

Eline Schuurmans



Mijn naam is Eline Schuurmans ik ben 24 jaar oud en woon in Gouda, Zuid-Holland.


Op mijn website deel ik graag mijn kennis over online marketing en fotografie, inspirerende tips, en sneak previews van fotoshoots.


Wil je ook een keer voor mijn camera staan, neem dan contact met mij op.

Wat ik nu lees

Eline op je bruiloft?

Boek Eline Schuurmans als fotograaf voor jullie bruiloft op bruidsfotografiegouda.nl


Bruidsfotografie Gouda

Pin It on Pinterest